Abonnementsbetingelser - Microsoft CSP-lisenser / abonnementer og produktpakker / tilleggstjenester
Versjon 2021:03, gjelder ifra 1. mars
1. Anvendelsesområde
It Cloud AS Abonnementsbetingelser - Microsoft CSP-program samt Microsoft-lisenser / abonnementer og produktpakker / tilleggstjenester med Microsoft-lisenser / abonnementer ("Vilkår og betingelser") gjelder fra den angitte datoen og erstatter abonnementsbetingelser og vilkår tidligere publisert av It Cloud.
Vilkårene gjelder, sammen med It Cloud sine generelle salgsbetingelser, for støtten som gis til kunden som beskrevet nedenfor, med mindre annet er avtalt skriftlig.
2. Om Abbonementet
Abonnementet gjelder for kunden og deres brukere med gyldige Microsoft CSP-lisenser / abonnementer som spesifisert i kundens Microsoft-portal. Abonnementet er gyldig inntil videre og betales månedlig etterskuddsvis. Abonnementet kan, for produkter uten fast avtaleperiode (betal etter hvert), endres eller avsluttes i løpet av avtaleperioden. For produkter som har en fast avtaleperiode, gjelder en automatisk fornyelse for Kundens abonnement med mindre Kunden avslutter abonnementet før avtaleperioden utløper. Mer informasjon om oppsigelse finner du i avsnitt 11 nedenfor.
Betal etter hvert. Kundens betaling er basert på nåværende bruk uten krav til et spesifikt bruksnivå.
Bruker / enhet lisenser. Kundens betaling er basert på gjeldende bruk av antall lisenser per abonnement.
Faste kjøp. Kunden forplikter seg på forhånd til å kjøpe en bestemt mengde programvare for bruk i avtalsperioden og å betale direkte ved kjøp eller på gjentatt grunnlag for fortsatt bruk av programvaren. Dette gjelder vanligvis en til tre års abonnementsperioder.
Støtte eller endring som er utenfor omfanget av abonnementet, kan bestilles separat i henhold til It Cloud's gjeldende prisliste.
Abonnementet kan omfatte Microsoft CSP bruker- / enhetslisenser med eller uten sluttbrukerstøtte, Azure betal etter hvert-tjenester, tilleggstjenester, samt produktpakker.
3. Pris
Prisjusteringer gjenspeiles fortløpende på månedlig faktura. Prisene er gitt i norske kroner eksklusiv moms.
4. Omfanget av Microsoft CSP-lisenser / abonnementer og produktpakker / tilleggstjenesteabonnementer
Kunden er klar over at det er Microsoft som produserer tjenester for Microsoft CSP-lisenser / abonnementer og godtar at Microsoft på egne vegne kan inkludere vilkår og betingelser i avtalen mellom IT Cloud og kunden angående brukerstøtte, samt sine produkter levert til kunde (via It Cloud AS).
Kunden er klar over at bruk av Microsoft CSP-lisenser / abonnementer er underlagt Microsofts kundeavtale som er innlemmet i disse vilkårene for tjenesten eller produktene du kjøper, inkludert men ikke begrenset til vilkårene og betingelsene der med hensyn til integritet og håndtering av data.
Kunden er klar over at tilleggstjenester kan kombineres med tredjepartsleverandører av tjenester og aksepterer at hver leverandør på sine egne vegne kan gjøre betingelser i avtalen mellom It Cloud og kunden angående support, samt hver tjeneste som direkte gjelder for kunde.
Kunden er klar over at bruk av tilleggstjeneste, ved enhver anledning, følger leverandørens vilkår og betingelser for tjenesten eller produktet du kjøper, inkludert men ikke begrenset til vilkårene og betingelsene angitt der med hensyn til integritet og håndtering av data .
5. Omfanget av sluttbrukerstøtte for Microsoft CSP-lisenser / abonnementer
It Cloud tilbyr Microsoft CSP-lisenser / abonnementer både med og uten sluttbrukerstøtte. For Microsoft CSP-lisenser / abonnementer uten sluttbrukerstøtte, vil It Cloud hjelpe den kundedefinerte kontaktpersonen med kritiske problemer identifisert i Microsoft CSP-lisenser / abonnementsportaler for eskalering til Microsoft-støtte.
Et krav for sluttbrukerstøtte er at kunden har kjøpt Microsoft CSP-lisenser / abonnementer fra It Cloud. For forhold knyttet til Microsoft CSP-lisenser / abonnementer, henvises kunden til Microsofts gjeldende vilkår og betingelser som var gjeldende på det tidspunktet.
Microsoft CSP-lisenser / abonnementer med sluttbrukerstøtte i henhold til disse abonnementsvilkårene er ikke aktive i den perioden kunden utfører overføringen til de valgte Microsoft CSP-lisensene / abonnementene. Med mindre annet er avtalt skriftlig mellom partene, er kunden ansvarlig for overgangen til Microsoft CSP-lisenser / abonnementer, samt eventuelle kostnader for dette.
It Cloud leverer Microsoft CSP-lisenser / abonnementstjenester til kunden i samme grad som Microsoft leverer disse til It Cloud for videresalg til kunden (inkludert men ikke begrenset til kundens rett til såkalte "Service Credits" fra Microsoft), så vel som i samsvar med Microsoft SLA for de valgte Microsoft CSP-lisensene / abonnementene som er innlemmet i disse vilkårene. Kunden godtar og er klar over at kunden ikke mottar kompensasjon fra It Cloud før Microsoft har kompensert It Cloud for kundens krav.
Kunden kjøper Microsoft CSP-lisenser / abonnementer fra It Cloud, og eventuelle krav kunden måtte ha som et resultat av tjenestene, skal rettes til It Cloud og ikke til Microsoft. Kunden skal ikke under noen omstendigheter bruke Microsoft-portalen eller noen annen portal for eventuelle krav, da dette kan forårsake feil hos kunden og It Cloud. Kunden er ansvarlig for å straks korrigere en slik feil så snart kunden oppdager det. I tilfelle It Cloud oppdager feilen, er kunden forpliktet til, senest innen 30 dager fra det tidspunkt It Cloud varslet kunden om feilen, å rette den.
Programmer som er godkjent av It Cloud som ikke dekkes av sluttbrukerstøtte eskaleres til den nåværende tredjepartsleverandør for ytterligere støtte. Kunden er ansvarlig for alltid å ha en oppdatert sikkerhetskopi.
Microsoft CSP-lisenser / abonnementer med sluttbrukerstøtte er tilgjengelig når kunder har kjøpt tjenester med inkludert sluttbrukerstøtte ifra It Cloud.
Microsoft CSP lisenser / abonnement med sluttbrukerstøtte inkluderer:
- Hjelp med generelle brukerproblemer.
- Hjelp med individuelle problemer relatert til Microsoft CSP-lisenser / abonnementer, for eksempel å skrive ut og koble en datamaskin til kundens nettverk.
- Følgende problemer knyttet til Microsoft-lisenser:
- ~~Ytelsesproblemer.
- ~~Tjenestens status.
- ~~Klienttilgang.
- ~~Problemer med installasjon av klientprogrammet til tjenesten.
- ~~Tilbakestiller passord.
- ~~Endring av rettigheter / tillatelser i Microsoft CSP-lisenser / abonnementer (forutsetter digital godkjenning av autorisert leder).
Administrasjon av brukere og grupper, dvs. oppsett av nye brukere / fjerning av brukere belastes per sak.
6. Omfanget av sluttbrukerstøtte for generelle klientproblemer
Støtten gjelder, med unntakene nevnt nedenfor, for å hjelpe til med problemer i datamaskinens programvare som er oppført nedenfor.
- Operativsystem (Microsoft støttet Win 10-versjon og nyere versjoner, samt siste versjon av Mac OS).
- iOS / iPadOS / Android (gjelder bare Office 365-relatert støtte).
- E-postklient (Microsoft Outlook støttes av Microsoft og nyere, Windows Live Mail og nyere versjoner).
- Office-pakke (støttet av Microsoft).
- Programvare lisensiert gjennom Office 365.
- Utskrifts- eller kommunikasjonsproblemer knyttet til den enkelte klienten.
Tjenesten inkluderer ikke støtte:
- grunnet problemer på en server.
- grunnet problemer med en terminalserverløsning.
- gjenoppretting av passord på egne servere.
- administrasjon av brukere og grupper med en sammenkoblet/hybrid løsning (f.eks. Azure AD Connect).
- av annen programvare enn angitt i avsnitt 4–5.
- med skader / forstyrrelser forårsaket av programvare som ikke var inkludert i enhetens opprinnelige konfigurasjon.
- med skade / forstyrrelse forårsaket av en ekstern hendelse (f.eks. fysisk skade eller problemer med en server).
- på ikke forhåndsinstallert programvare.
- av tredjepartsapplikasjoner og egne utviklede løsninger knyttet til Office 365.
- med mindre annet er avtalt skriftlig mellom partene, vil støtte bare gis via telefon / eksternt.
7. Åpningstider og kontaktinformasjon for støtte
Abonnementet inkluderer støtte hverdager kl. 08.00–16.00.
Støttebehov skal meldes via servicedesk@itcloud.no eller telefonnummer +47 69204022.
8. Implementering etc.
It Cloud skal utføre sine forpliktelser på en profesjonell måte og med personell som er kvalifisert for oppgaven. Støtte utføres via telefon eller eksternt av abonnentens klient via internett.
It Cloud kan ansette underleverandører for å utføre tjenesten. Hvis It Cloud ansetter underleverandører, er It Cloud ansvarlig for både It Cloud og underleverandørens arbeid.
9. Kundens ansvar
Kunden er ansvarlig for kundens bruk av Microsoft CSP lisenser / abonnementer og for at disse brukerne blir informert om vilkårene for tilgang til og bruk av Microsoft CSP lisenser / abonnementer.
Kunden er også ansvarlig for å innhente relevante samtykke fra kundens sluttbrukere slik at It Cloud er i stand til å behandle slike sluttbrukerens personlige data for å kunne gi støtte og oppfylle sine forpliktelser overfor kunden i henhold til disse vilkårene.
Kunden vil gi It Cloud tilgang til all informasjon og støttedokumenter som kreves for at It Cloud skal kunne utføre og levere støtte i samsvar med avtalen.
For at støtten skal være aktuelt kreves det at hver enhet gjennom abonnementsperioden har en aktiv virusbeskyttelse (ikke nødvendig for nettbrett eller smarttelefon), en installert og aktiv brannmur, samt en oppdatert sikkerhetskopi.
10. Tilleggstjeneste for migrering av e-post og sikkerhetskopieringstjenester for Office 365 / Microsoft 365
Hvis du har kjøpt overføring av e-post- og sikkerhetskopieringstjenester fra It Cloud relatert til Office 365 / Microsoft 365-lisenser, er din bruk av slike tjenester og Office 365 / Microsoft 365-lisenser underlagt følgende tilleggsvilkår:
- Du anerkjenner og godtar tredjepartsleverandør kundevilkår, som er innlemmet i disse vilkårene og betingelsene;
- Du anerkjenner og godtar at It Cloud gir tredjepartsleverandør tilgang til system- og skytjenestekontoer og at It Cloud deler med tredjepartsleverandør din informasjon, e-postadresser, data, tekst, lyd, video, bilder og annet innhold som kreves for at tredjepartsleverandør skal kunne tilby tjenester knyttet til sikkerhetskopiering og migrering (inkludert tilgang på administratornivå);
- Du erkjenner og godtar å motta kommunikasjon fra tredjepartsleverandør (via e-post eller på annen måte) angående tredjeparts migrasjonsrelaterte tjenester; og
- Du erkjenner og godtar å innhente samtykke og autorisasjon fra dine ansatte, konsulenter, agenter og lignende for at tredjepartsleverandør kan ha tilgang til slik persons e-post og systeminformasjon som er nødvendig for at tredjepartsleverandør skal kunne tilby migrasjonsrelaterte tjenester og til å utføre disse tiltakene referert til ovenfor og i disse vilkårene.
11. Oppsigelse av abonnement
Abonnementet må avsluttes skriftlig via e-post til servicedesk@itcloud.no senest 30 dager før utløpet av den faste perioden for de spesifikke produktene, samt vilkårene og betingelsene i avtalen (for eksempel produkter som krever programvare som Windows Server-lisenser). Hvis abonnementet ikke avsluttes, fornyes det automatisk i tolv (12) måneders perioder, med samme oppsigelsestid som ovenfor.
For visse produkter, for eksempel Office 365 / Microsoft 365 og Azure betal etter bruk, er det ingen avtaleperiode, og abonnementet avsluttes derfor så snart It Cloud har behandlet oppsigelsen.
12. Endring av abonnement
Nylig tilføyde eller slettede brukere i abonnementsperioden synkroniseres med den faste abonnementsavtalens faste periode.
It Cloud forbeholder seg retten til å endre eller supplere abonnementsvilkårene med overholdelse av 30-dagers oppsigelsestid; endringer eller tillegg skal sendes skriftlig til klienten som signerte abonnementsavtalen. It Cloud forbeholder seg retten til å avslutte tjenesten hvis kunden misligholder betaling.
13. Ansvarsbegrensning
Hvis It Cloud har forårsaket feil som It Cloud bærer ansvaret for, vil It Cloud umiddelbart rette opp feilen der dette er mulig. Hvis kunden som et resultat av slike feil ikke har vært i stand til å benytte seg av utstyret i vesentlig skala, vil kunden ha rett til å få en reduksjon av avgiften for perioden i samsvar med Microsofts vilkår og betingelser for "Tjenestekreditt". Hvis It Cloud har forårsaket feilen gjennom grov uaktsomhet, har kunden krav på skader med følgende begrensninger: It Cloud's maksimale ansvar under eller i forbindelse med denne avtalen skal være begrenset til direkte økonomisk skade og det totale ansvaret som kan oppstå for It Cloud overfor kunden. (inkludert ansvar for handlinger eller unnlatelser av It Cloud's ansatte, representanter eller underleverandører, samt ansvar knyttet til prisreduksjoner, omleveringer eller lignende) er begrenset til den totale prisen som kunden betaler for brukerstøtte samt Microsoft CSP-lisenser / abonnementer i løpet av den siste to (2) måneders perioden.
It Cloud er under ingen omstendigheter ansvarlig, uavhengig av uaktsomhet eller grov uaktsomhet, for tap av data på grunn av kundens ansvar for å sikre at tilstrekkelig sikkerhetskopiering blir utført.
14. Abonnementsansvarlig leverandør
Abonnementsansvarlig er:
It Cloud AS, Postboks 241, 1501 Moss, Viken, Norge
15. Personlig informasjon
Når It Cloud er personopplysningsansvarlig:
Når en kunde bestiller produkter og tjenester, vil It Cloud håndtere personopplysningene til kundens kontaktpersoner ("forretningsrepresentanter") for formål og i samsvar med vilkårene og betingelsene som er nedfelt i It Cloud's personvernregler. Ved å opprette en forretningskonto med It Cloud bekrefter kunden at de har informert de som representerer virksomheten om at It Cloud vil behandle deres personlige data og at kunden har fått samtykke eller har noe annet gyldig hjemmel for behandlingen.
Når It Cloud er databehandler:
Når It Cloud opptrer som personopplysningsbehandler på vegne av kunden, vil partene inngå en egen personopplysningsbehandleravtale om håndtering av personopplysninger som It Cloud utfører på vegne av kunden.
Telefon: +47 69204020 Adresse: Postboks 241, 1501 Moss, Viken, Norge